mellanpudeln

Alla inlägg den 28 maj 2011

Av Zelvin - 28 maj 2011 09:31

Vår kurs i tävlingslydan är nu slut. Vi är supernöjda med kursen och har anmält oss till en kurs i höst också. Vår instuktör Ditte Andersson är jätteduktig och har lärt oss en massa nya saker ffa kontaktövningar och nytt sätt att lära in moment. Många detaljer i kroppspråket bl.a

När vi började kursen kunde vi en del men ffa var det läggande under gång som vi behövde träna. Fanns ingen som helst tendens till att Zelvin förstod vad jag menade om jag inte stannade, som vi gör i Rallylydnaden. Så vi började jobba näsa mot näsa, båda står still och jag kommenderar ligg. När det fungerade tog jag ett steg långsamt bakåt samtidigt som jag kommenderade osv....Nu har jag vänt mig så vi går bredvid varandra i långsamt tempo och Zelvin lägger sig på kommando. 

Kursen har gått varannan vecka vilket passat oss som inte har bråttom....vi ska inte bli världsmästare, utan bara ha roligt ihop. Hösten kurs är också upplagd med några veckors mellanrum. Men i den kursen ska vi lära av varandra mer genom att Ditte jobbar med ett ekipage åt gången och de andra tittar på. Det gillar jag.....ett lätt sätt att lära. Så det ser vi fram emot, 

Har nu anmält oss till två lydnadstävlingar för att öva på att tävla och ev öka på poängen så vi klarar klass 1 som är målet just nu. 


I måndags var vi och tränade på Ryda med vårt goa gäng vi tränat ihop med i vinter. Zelvin tränar hårt här......

 .....att ligga på filt, och det går sådär som vi ser.   

PRESENTATION

GÄSTBOK

HUNDKLUBBAR

RALLYLYDNAD

HUNDAKTIVITETER

BLANDAT

BLOGGAR VI FÖLJER

ARKIV

KATEGORIER

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

BESÖKSSTATESTIK


Ovido - Quiz & Flashcards