mellanpudeln

Alla inlägg under april 2010

Av Zelvin - 28 april 2010 22:01

Pappsen har varit här i kväll och fått en ny härlig sommarfrilla. Gissa om jag tycker han är tråkig när han står där på klippbordet!!! Det var roligare då han bodde hos oss för då lekte vi mycket. Nu när han kommer och ska klippas så ska han vara med stormatte hela tiden....även då han inte står på klippbordet!!

På denna bilden var vi långhåriga och fina.....pappa Zlatan och ja.

  

Av Zelvin - 25 april 2010 19:02

Jippiiiiii....äntligen fick hon till det!!! Att gå till frysen alltså, och ta fram klöv och blod. Så igår fick jag använda nosen rejält, och det älskar jag .....att bara få vara hund. Kan lyckan bli större?? Idag åkte vi till Torestorp och hämta några klövar. Så nu vet jag att det finns klövar så vi klarar oss ett tag.

Här är det bråttom....matte hänger med dåligt!!!

     

Lyckan är gjord...men det irriterar att jag inte får äta upp klöven:(


Imorn är det lydnadsträning igen. Det blir roligare och roligare. Stormatte och jag tränar tillsammans med ett flertal andra ekipage på Brukshundsklubben. Vi träffas där på måndagar, då vi tycker det är roligare att träna tillsammans än att gå omkring själva hemma i trädgården. Imorn ska vi "leka" lydnadstävling igen.

Av Zelvin - 23 april 2010 18:37

Jaha....här får man ligga och vänta på att Stormatte ska få tummen ur och plocka fram klöven och blodet som finns i frysen!!! Jag har väntat och väntat....t.o.m min kompis väntar tillsammans med mig, så slipper jag ligga här själv.

  

Här försöker vi se så ledsna ut som vi bara kan .....får se om hon smälter då och orkar ta sig till frysen.

Av Zelvin - 18 april 2010 20:40

Igår tävlade mellanmatte och jag i Rallylydnad i nybörjarklass. Fast vi deltog utom tävlan som det heter. Detta för att vi behöver träna på att tävla lite mer. Jag är ju uppflyttad i fortsättningsklass men kanske inte riktigt mogen för det ännu. Då kan man delta i tävling utan att tävla!!!! Bra, eller hur?

Hur det gick? Jo, faktiskt väldigt bra förutom en sak. Jag råkade gå av banan vid en skylt som var väldigt nära kanten, och det innebär diskning. Men förutom det så gick det över förväntan. Jätte kul tycker vi   .

Tävlingen var på Elvsborgsb BK men anordnades av Svenskt Huncenter.

Tittade på resultaten på deras hemsidan http://www.aktivhundsport.se/ och såg att jag fick HP. Vi har nu följt denna nya hundsport sedan Karin och Jan på Säkk startade första kursen här i Borås, där vi deltog. Vilken häftig utveckling det har varit. Tävlingen igår hade väldigt många anmälda och många kom utifrån. Jättebra anordan och många fina priser de som vann.

Av Zelvin - 16 april 2010 06:48

Nu pysslas det och prasslar i alla rum här hemma!

Hörde att Husse fyller 50år på Lördag (imorgon) och att det ska bli ett stort kalas för släkt och vänner här hemma!! VA KUL tänkte jag... men Stormatte tyckte inte alls att det var lika kul, så hon sa till mig att jag ska vara hos Zlatan på Lördagkvällen och sova över där.. Jag som älskar kalas!!   

Fast jag älskar ju Zlatan och hanns matte och husse med, så det gör ju inte så mkt att jag missar detta kalaset. Jag kommer att ha roligare hos Zalatan!


Jag fick vara hos honom i Tisdags med, när alla mattarna och husse jobbade hela dagen. Det var roligare än att vara hemma själv hela dagen. :)


Jag tänkte att jag ska visa er lite bilder från förra helgen när vi var på BK och tränade Agility i det härliga vårvädret!

              

Nu kan jag rulla mig i fågelbajs igen!! Livet är häääärligt




Av Zelvin - 11 april 2010 10:06

  

  

  

  

Av Zelvin - 10 april 2010 19:40

Idag har jag låtsastävlat i lydnad på vår sista träff i lydnadskursen. Det var en inbjuden domare och tävlingsledare som höll i det och kursledare som skrev....så likt en riktig tävling det kan bli för tränings skull. Jag kan ju inte momentet apportering ännu, så det gick väl ganska bra och vi fick 101 poäng. Men mest avdrag beror på att matte beter sig som om vi gick rallylydnad. Hon snackar med mig för mycket och ger dubbelkommandon. Men det ska hon väl kunna träna bort. Hon littar inte på mig riktig......vill inte att jag ska doppa ned nosen i backen för då blir det problem att få upp den!!! Ja, ja, ja.....snacka kan hon , men roligt var det idag. Här kommer några bilder från idag.

  

Soligt och fint väder för en gångs skull under denna kurs. Här sitter vi och tittar på varandra för att lära och heja på.   Här sitter jag medans matte fotar lite

  Här är vi som kom på följande placering från vänster...4,1,2,3  

Och nu ligger jag här och önskar att någon kunde klia mig på magen när jag varit sååååå duktig idag.

Av Zelvin - 7 april 2010 22:08

....att börja leta efter dom små äckliga fästingarna.

  

Matte hittade en som kröp i min päls på örat ikväll, så fram med luppen nu .  Vi var på klubben och öppen träning vilket var mycket roligt och bra på alla sätt och vis. Men att det fanns fästingar redan fanns inte i tankevärlden. En så´n tur att mina mattar alltid vill gosa med mig. För då ska dom pussas, kramas, klappa och kladda på mig, fast att jag inte är SÅ intresserad av det. Men OK!!...det är ju bra på ett sätt. Annars hade den fästingen inte upptäckts.

Ovido - Quiz & Flashcards