mellanpudeln

Alla inlägg under juli 2010

Av Zelvin - 29 juli 2010 18:07

Idag har jag fått en ny frisyr och det känns väl sådär...och det beror på att alla i flocken inte tycker den är fin  . Husse och lillmatte tycker inte jag är fin nu, men de andra två mattarna säger hela tiden att jag är fin. Dom vågar väl inget annat det är ju dom som klippt mig!!! Nytt är mina kortklippta öron bara. Resten av pälsen är bara toppad. Men visst ser jag lite annorlunda ut? (Undrar vad Ida<3gillar min nya look?)

   


    


Snyggt!!!!

Av Zelvin - 28 juli 2010 21:24

  

Av Zelvin - 25 juli 2010 20:47

Igår var han här igen min lilla pappa Zlatan. Ny frilla igen så klart. Det beställdes en kort frisyr..."kortare än förra gången" heter denna frisyr. Stormatte klippte till och resultatet blev så här:


Lite svårt att klippa kort på Zlatan då han har mörk hud. Minsta lilla jack eller ojämnhet i pälsen syns för den mörka huden lyser igenom där. Men att ha mörk hud och vara vit i pälsen är mycket fint i Pudelvärlden:)

 

Jag gillar att hjälpa till.....så jag drar mitt strå till stacken.      

Av Zelvin - 24 juli 2010 06:37

Har varit i Varberg en vecka där det var väldgit varm några dagar. Flocken gillar ju det men inte jag. Fick vara inomhus mycket där det var någorlunda svalt. Men varje morgon och kväll gick vi långa promenader utmed havet. Det var skönt må ni tro.....

Vi har verkligen haft semester.....inte gjort någonting utom att promenerat och lekt en del. Men jag fick inte gå lös ofta då det var väldigt många hundar i stugområdet.

Här hittade vi en plats vid havet där jag fick utlopp för mitt sprinbehov.....såååå skönt. Var också tvungen att hoppa i en båt som stod där....har ju ett hoppbehov som måste tillfredsställas.

Träffade en kille som såg ut som jag, vit mellanpudel och 2,5 år. Hans matte och husse skulle förklara hans sätt: "han är för mycket ibland bara", "samma här" sa min matte och husse...ooohps!! ...."men det brukar lugna sig om man promenerat ca 20 minuter" forsatte samtalet...."samma här" svarar dom igen. Ja, där ser man.....sådana är vi vita-unga-hanar-mellanpudlar 

Har inte märkt av den kemiska kastreringen ännu, det har gått 2 veckor. Vi får se.......

På kvällen gick vi hem på stranden fast inte jag får vara där..... Men jag hade gjort mina behov och fick inte ens försöka nosa eller kissa på stranden. Då funkar det och ingen kommentera det heller.


Här försöker mina mattar att hoppa samtidigt.....det lyckas ju inget vidare och jag blev ju faktiskt lite förskräckt och undrade vad de höll på med......det är ju jag som har behov av att hoppa!!!!


En liten stunds vila och här sitter vi och tittar på folk och hundar som gick förbi.


Men idag mår jag illa och ligger och väntar på att det ska gå över  . Har ätit lite nu och sover igen.

Av Zelvin - 15 juli 2010 20:34

På lördag bär det iväg till Apelviken i Varberg en vecka. Det blir underbart säger dom...jag vet inte. Semester kallar dom det!!!

Av Zelvin - 10 juli 2010 21:45

Igår förmiddag gick stormatte och jag en riktig långpromenad på 8,8 km. Vi gick runt Storsjön i Viskafors, se länk:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=2840686.

Det var väldigt kuperat och ojämnt underlag på vissa sträckor inne i skogen, så vi blev rejält trötta. Men sedan var det också grusväg och lättare stigar bitvis. Hade med oss en bra karta som beskrev allt det gamla som finns att titta på kring denna konstgjorda sjö. Skönt att svalka av sig i sjön innan vi åkte hem igen. Kan rekommenderas om man gillar att promenera som motion. Nästa gång får husse följa med.

 

Denna bild togs i dag på vår morgonpromenad. Hamlet gick med oss och blev riktigt flämtig på slutet. Han orkar inte mycket han, men ändå ska han med den token, och det är ju kul att han vill det faktiskt. Tog en liten paus då det var 23 grader varmt redan kl. 8.30 på morgonen.   

Av Zelvin - 8 juli 2010 19:38

Jaha, då har man en P-stav i nacken sådär bara!!! Får stå där på bordet hos veterinären och höra hur Stormatte berättar om alla mina underbara upplevelser jag har här i livet, men på ett negativt sätt!!! Hur kul är det? Kul ja...kulorna kommer nu att minska inom loppet av 2 veckor. Det kan ju bli skönare att sätta sig på rumpan, men annars vet jag inte. Vad ska jag göra istället för att nosa på andras kiss tro? Det kommer ju att bli en massa tid över till vaddå???


  


Av Zelvin - 7 juli 2010 09:13

Igår var vi och träna agility. Det är sååååå kul   . Jag skulle kunna springa och hoppa alla hinder själv om jag fick, men det får jag inte. Matte skulle kunna stå still mitt i banan och dirrigera mig därifrån...det skulle gå galant jag lovar. Men hon behöver ju också röra på sin kropp så det väl bra att vi springer tillsammans. Jag behöver inte ens godis för att utföra det dom vill att jag ska. Själva hoppandet och springandet är belöning för mig. Till skillnad från Lydnad och Rally, där jag inte gör något utan massor med godis i belöning...och knappt då heller. Ni som känner mig vet vad jag menar ;)

Lillmatte Sara och jag tränar bra men hon vill inte tävla i agility. Får se om Stormatte orkar det framöver?? Hon ger sig inte med Lydnaden och det tragglandet, för det är ändå det viktigaste säger hon. Det undrar jag om det stämmer????

Det är ju så att jag vill röra på mig kropp mycket och jag är ganska vältränad. Efter långpromenader och agility så brukar matte stretcha min muskler och det är så skönt.

Här stretchar jag. Visst ser det skönt ut? Jag gillar verkligen när jag får sträcka ut musklerna riktigt. Till hösten ska vi två gå en kurs i stretching & massage så vi lär oss mer om detta på Svenskt Hundcenter. Kan vara jättebra att kunna om jag skulle få en skada någon gång.

Gillar även när matte bara berör min kropp med mjuka goa änder, typ klappar mig fast men långa bestämda drag över alla kroppsdelarna, på ett lite speciellt sätt. På människor kallas det Taktil beröring/kommunikation/massage. Det startar kroppsegna lugnande hormor som gör mig såååå avslappnad och slö   .  

     


Ett himla skönt sätt att avsluta ett fysiskt hårt träningspass på.

PRESENTATION

GÄSTBOK

HUNDKLUBBAR

RALLYLYDNAD

HUNDAKTIVITETER

BLANDAT

BLOGGAR VI FÖLJER

ARKIV

KATEGORIER

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

BESÖKSSTATESTIK


Ovido - Quiz & Flashcards