mellanpudeln

Alla inlägg under december 2011

Av Zelvin - 29 december 2011 18:52

Ja då har vi firat jul och det var ju gott. Fick smaka av julbordet och gissa om jag satt fint!!!! Det är inte ofta jag får äta samma mat som resten av flocken men på julafton så får jag förmänskligas. (Vilket dom tror att dom inte gör annars...hehehe  )

   


Sedan var det ju paketen....alla fick paket och det är ju spännande.

                 

Först julklappslek............vad får husse?.......och vad får Sara?.....Trött blir man av att nosa på alla paket kan jag lova.



Nästa år, om fyra dagar, förändras mina rutiner och det till det bättre.

MELLANMATTE FLYTTAR HEM. GISSA OM JAG ÄR GLAD OCH GUD VA VI SKA GOSA  

   GOTT NYTT ÅR

Av Zelvin - 22 december 2011 19:05



Från oss alla till er alla









önskar vi en riktig





 

 

Av Zelvin - 15 december 2011 21:24

Vill bara visa mina fina och goa kompisar som jag tränat viltspår ihop med denna sommar och höst. 

De stora lurviga är finska lapphundarna Nalle och Jacko. De små släthåriga är dvärgpinchrarna Ussi och Tindra. På bilden här är vi i köket och jobbar....oooops, eller jag menar.....våra mattar jobbar i köket på Borås BK. 


 


Väääääntar så på min mellanmatte som kommer hem om några dagar.....då slipper jag också gå till dagis och pappa Zlatan på ett tag. Även om jag trivs bra där så ska det bli såååå skönt att bara vara hemma och gosa med mellanmatte   

Av Zelvin - 13 december 2011 21:17

Då har vi deltagit i den traditionella Luciaparaden i år igen, pappa och jag. Ett riktigt skitväder var det att stå och vänta i, för det är vad vi gör på den där paraden!! Väntar i regnet nästan en timma och sedan tar det 5 minuter att gå paraden   - ROLIGARE KAN MAN JU HA!!!

Det var Sara och Emilia som tyckte att detta är roligt.....se så glada dom ser ut! Och där nere på blöta kalla backen få vi stå i våra fjantiga pepparkakskläder och frysa om tassarna. Nästa år ska jag kräva att få en annan klädsel om jag ska vara med, så det så!!


Finast är iallafall Luciorna och tomtenissen och de hundar som drar vagnen.


 

Av Zelvin - 4 december 2011 16:51

RLDN RLDF Exigor´s Red Tindra uppflyttad till Avancerad klass i Rallylydnad med sin förare Maria Johansson.

 


Ja va ska man säga....stormatte är ute och tävlar med mina kompisar och jag får inte ens följa med!!! Vi som tränat Rallylydnad en del det sista och hade anmält oss till tävling i Ale BK igår. Men vi kom inte med, för många anmälda. Rallylydnad är så populärt nu att det är lottning om startplatserna på tävlingarna. Stormatte och jag har tränat tillsammans med dvärgpinchrarna Tindra och Ussi och deras matte Eva både på Borås BK och hos Tranemojyckarna de sista veckorna. Eva är coach och kör hårt med oss. Hon tränar sina hundar själv med andra tävlar dom i Rallylydnad. Denna gång är det stormatte som ska tävla dom små tjejerna.

Hur som helts så startare mina små tjejkompisar Tindra och Ussi i fortsättningsklassen och stormatte var förare. 

Ussi saknade sin matte så mycket att hon hade svårt att genomföra banan, fick 53 p och icke godkänd. Tindra däremot tyckte det var toppenroligt och gick banan kanonbra och fick 96 p och en delad tredje plats. Bara en hund hade mer poäng. Så Tindra innehar nu titeln RLDF och får starta i Avancerad klass. Nästa tävling är på My Dog lördagen den 7/1 2012. Får se vilken klass det blir för Tindra. Ussi ska försöka få sin titel där och hennes matte får hålla sig undan annars går det inte. 

Tävlingen som Ale BK hade igår var bra ordnad på Göteborgs Hundarena


Lite bilder därifrån:


 

Karin och Spike i mästarklassen och godkända. Ekipage som satsar på SM.




  Domaren och arrangören Birgitta Elg och hennes hund också i mästarklassen. Tappade halsbandet som ligger där på banan.


 

Anette och Wilma i Avancerad klass, går här 8-ans frestelse, godkända. 


Sussie och Issi i Avnancerad klass och här i honörsrutan, godjända.


 

Publiken på läktaren. Härifrån såg man tävlingen jättebra. Trevlig sällskap med träningskompisarna. 


Domare Jan Johansson och skrivaren i Mästarklassen


 

Duktiga Eva och Ussi börjar träna högerhandling inför Avancerad klassen. Många nya moment att lära in till högre klass. 

PRESENTATION

GÄSTBOK

HUNDKLUBBAR

RALLYLYDNAD

HUNDAKTIVITETER

BLANDAT

BLOGGAR VI FÖLJER

ARKIV

KATEGORIER

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

BESÖKSSTATESTIK


Ovido - Quiz & Flashcards