mellanpudeln

Alla inlägg under januari 2010

Av Zelvin - 30 januari 2010 17:42

Vá kul det är när pappa Zlatan kommer hit. Och tänk---- han har inte stått på trimbordet vilket är det vanligaste när han är här. Äntligen har jag fått leka riktigt med någon....är helt slut nu. Vi har varit ute i det fina vädret idag också, Gick över Transåssjön, eller gick var väl att överdriva....sprang som tokar över om man ska vara ärlig. Jag och pappa kan inte gå om vi är lösa, då kan vi bara springa. Och att springa är vi väldigt bra på faktiskt. Sedan har vi lekt inomhus också är klart.

Här leker vi i solen från altandörren.....    

Här står vi på Transåssjön Johanna,Zlatan och jag. Zlatan fick låna min lilla tröja som vanligt...det vara ju väldigt kallt idag, -9 mitt på da´n.

Av Zelvin - 29 januari 2010 19:39

 Pudelsurfning.......hittar en bild på min farmor och farfar!!!! Visst är jag lik farfar (den större av de två)? 

 

Fick igår 3 "halvmorbröder".....konstigt släktbenämning men så är det i hundvärlden. Vi följer min kennels uppfödning med stort intresse. Grattis till valparna mormor.

Imorn kommer lilla pappa hit till mig och då ska vi leka. Det är lite tråkigt ibland....har för lite kompisar tycker jag. Mina mattar kan inte leka lika bra som en riktig hundkompis   - DET ÄR SANT!

Av Zelvin - 25 januari 2010 20:29

Idag har jag nästan vart ensam hemma hela dagen!

Alla mattar och hussar åkte iväg tidigt på morgonen, förutom mellan-matte (som vanligt). Men sen så åkte mellan-matte också!!! och jag fick inte följa med ...  

Men sen kom hon hem igen efter två timmar, SOM TUR VA! och då gick vi en promenad och allt var lungt. men sen gick hon IGEN! och jag fick inte följa med den gången heller...


Men nu är det lungt, för nu är alla hemma och jag har koll på vart alla är någonstanns   


  

Detta är jag och Hamlet som busade lite innan idag. eller... jag busar och han är arg ^^



Av Zelvin - 24 januari 2010 14:20

Idag är det söndag, och det betyder att det är en lugn dag.

Fast jag matte och husse var ute på en jätte lång promenad idag på morgonen. I nästan 1,5 timma!!


Våran katt "Hamlet" tycker inte om när det är kallt och blött ute. Så nu har han börjat vara mer och mer inne med oss! Det tycker jag är ganska roligt... det hade vart roligare om Hamlet tyckte om mig.. Han är jätte tråkig ibland, han bara sitter på strykbrädan och kollar ut.. Eller så ligger han och sover någonstanns där jag inte hittar honom. När jag vill leka blir han bara tjurig och går iväg! :O Vem tror han att han är igentligen?! klart att han måste leka med mig!! Ibland väcker han mig på nätterna också..

Nu sitter han bara och väntar på att det ska bli vår, och att snön ska försvinna. Då kan vi kanske leka utomhus, fast det tycker han inte om heller :P 

  

Av Zelvin - 22 januari 2010 18:22

Jag och mellanmatte är ju själva hela dagarna då resten av flocken jobbar och är i skolan. Vi har ofta roligt och leker, går långa promenader eller åker ner till stan men nå´n kompis. Men ibland har vi fruktansvärt tråkigt....tycker jag....det är när hon sätter sig och målar! Hur kul är det för mig vá  !!!??? Jag tycker hon ska hitta på lekar så jag får leta med nosen, hoppa och springa mm. Allt sånt som jag tycker är kul är klart. Som här på fotot, när vi tog fram lillmattes gamla korg med gosedjur...hur kul som helst alltså!!!  - NEJ, FRAM FÖR MERA LEKAR FÖR OSS HUNDAR!!!!  

Av Zelvin - 19 januari 2010 19:40

Vet ni att det finns pudlar som är flerfärgade?? Min stormatte tycker dom är så fina. Hon har hittat hemsidor i andra länder där det verkar vara lite vanligare än i Sverige. Vad tycker ni? Är dom fina?

  

Här är svart/vit, svart/röd och svart/aprikos.

  

  

Denna svart/röda gillar min stormatte. Visst är den fin?

Flerfärgad pudel är inte godkänt.....så det ordnas utställningar och uppfödning mm i egen regi på nå´t vis. Har inte läst så noga om just det, men på denna hemsida kan man läsa om mera fakta och länka sig vidare ut i Europa där det verkar vara vanligare http://www.harlekinpudel.se/17879424.

Av Zelvin - 16 januari 2010 12:34

Mellanmatte och jag ska tävla i Rallylydnad den 6/2. Tävlingen ordnas av Ale BK http://www.alebk.se/. Vi går just nu en kurs på Svenskt Hundcenter http://www.aktivhundsport.se/ där vi övar och lär oss mer om att tävla just. Kursen är upplagd så att vi träffas 1/månad nu under vinterhalvåret, vilket är väldigt bra. Tänkte att det kan vara bra att komma ut och just träna på att tävla också....men frågan är ju om det är så lyckat att bli godkänd??? Blir vi det så blir vi uppflyttade till fortsättningsklass och det är vi ju inte mogna för ännu!!!??? Kan ju låta konstigt att önska att vi inte klarar att bli godkända. Men man kan ju också medvetet göra något så att man inte blir godkänd. Vi får se hur vi gör....men bra miljöträning är det att komma ut så.   

Av Zelvin - 12 januari 2010 20:50

Ja...just det han Zlatan....min lilla pappa heter så, men han kan inte spela fotboll tyvärr!!! Men han kan vara väldigt bestämd den lille rackarn. Jag försöker med jämna mellanrum att få klättra i rang hemma hos mig.....men sé det går bara inte , trots att jag är dubbelt så stor som han!! Han kommer hit och blir tillsnyggad i pälsen och lägger beslag på min stormatte.....och blir sur på mig om jag får uppmärksamhet av henne!! Ja, så´n är min pappa...fast jag gillar han ändå. Han är också en kul kille som gillar att leka och springa med mig.

  

Här springer vi i snön..visst är vi lika?

  

Lika men med olika fisyrer.

   Zlatan på klippbordet.

PRESENTATION

GÄSTBOK

HUNDKLUBBAR

RALLYLYDNAD

HUNDAKTIVITETER

BLANDAT

BLOGGAR VI FÖLJER

ARKIV

KATEGORIER

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

BESÖKSSTATESTIK


Ovido - Quiz & Flashcards