mellanpudeln

Alla inlägg under januari 2010

Av Zelvin - 7 januari 2010 15:06

Jisses, nu sover jag som en stock.

Har vart ute med mellanmatte i trädgården, och sprungit genom den djupa snön. Det är riktigt jobbigt!! Snön är så djup att matte säger att jag ser ut som en "snömoln" när jag springer. Vilken tur att jag har två svarta ögon och en "svart" nos då :)

Vill inte bli borttappad i trädgården..


  Det är slagsmål under fågelbordet!!      
Syns jag?


  

Av Zelvin - 6 januari 2010 15:32

Idag är det mycket snö, men lätt att gå ändå. Har varit ute i skogen med 2 av mina mattar. Det var skönt att få springa och skutta lite. Matte sätter på mig reflexvästen för hon tycker inte jag syns så bra i snön. Fast ofta när hon ropar som en galning och tror att jag stuckit en länre bit ifrån henne så går jag ju precis bakom henne. Hon skyller på att halsduken och den stora kragen på jackan, den gör att hon inte ser mig när jag går nära. - Hon får väl böja på nacken då!!!!

  

Av Zelvin - 5 januari 2010 06:59

Var på träff med "gamla" Rallylydnadsgänget, vi som gick nybörjar - och fortsättningskurserna ihop. Karin och Jan hade bjudit in oss och det var så trevligt att träffa alla igen. Tack för det. Dom berättade för oss att Rallylydnad kommer att bli en officiell tävlingsgren troligtvis 1012. Vi fick de regler och bestämmelser som är ute på remiss upplästa för oss och  diskussion om vad det innebär. Förslag och åsikter ska vara inlämnade till den 21 februari http://www.rally-lydnad.se/.....det fanns ju en del att fundera över faktiskt. Men väldigt kul att sporten ska bli officiell.

Vi tränad på en nybörjarbana och jag skötte mig utmärkt. Det märks att Johanna och jag tränar :).

Av Zelvin - 2 januari 2010 19:52

Började dagen med en långpromenad på Kransmossen. Husse och matte går 5 km medans jag gå-springer säker dubbelt så långt än dom. Efter lunch åkte vi till Främmestad där det bor 2 tikar...och 2 bestämda sådana. Esset och Kina heter dom, och dom är 2 runda små godingar som jag gillar.  Kina visar hur bestämd hon kan vara och Esset visar sin vackra sida.

  

Men matte säger att det funkar ju bra när tikarna är bestämda mot mig ....annars blir det så jobbigt för mig!!??... VA´  !!! 


Här är jag,lillmatte, stormatte och Esset...visst är hon fin lilla Esset?

  

Det var så fint i Främmestad med sol och mycket snö, kunde ju inte låta bli att springa lite och visa upp mig för tikarna.

  

Här kommer snyggingen...hel, ren och nyklippt!! Får kallad mig för champangefärgade pudel under snöperioderna.

PRESENTATION

GÄSTBOK

HUNDKLUBBAR

RALLYLYDNAD

HUNDAKTIVITETER

BLANDAT

BLOGGAR VI FÖLJER

ARKIV

KATEGORIER

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

BESÖKSSTATESTIK


Ovido - Quiz & Flashcards