mellanpudeln

Alla inlägg under februari 2011

Av Zelvin - 21 februari 2011 22:08

Ja, då har jag varit på skidsemester i Sälen. Kallt och snöigt var det..huuuua! 

 


Här är Sara, Johanna och jag i en stor snöhög utanför huset vi bodde i.

- På tal om huset ja, så var det många som bodde där och dom hade så mycket konstiga ljud för sig som jag inte är vad vid. Gissa om det var jobbigt..... var tvungen att morra ibland åt det, men inte slutade dom låta konstigt. Förklaring var att så låter det när man går med slalompjärxor på sig inomhus     .

- Det tycker faktiskt inte jag att man ska få göra! Om jag får lov att tycka något utan att det ska kommenteras. Lite morr.....vá gör det???

 

Sara och jag gillar inte att åka skidor så vi gick ut och lekte i snön istället. Vi blev så trötta, men roligt var det. Jag försvann nästan i den ljupa snön. Och vilken tur att mina ögon och nosen har en mörkare färg än pälsen. 

      

Av Zelvin - 9 februari 2011 14:54

Hejsan svejsan! Den här veckan har vart lite annorlunda genomförd än tidigare vardagar. Vid lunch har jag och Mellanmatte vart ute på långa promenader tillsammans med två jätte snygga tikar, Beda och Dimma! Detta tycker jag är underbart roligt, och de tycker dom med (hoppas jag). Men jag förstår inte hur mellanmatte kan orka gå runt med tre hundar, och hur kan hon ha koll på alla tre koppel?! men men.... det är ju inte mitt problem, jag är bara glad över att få vara med   


Här är några bidler från dagens promenad. Jättefint väder var det också! :D

   

Ovido - Quiz & Flashcards