mellanpudeln

Alla inlägg under november 2010

Av Zelvin - 28 november 2010 07:57

Stormatte har julpyntat   !!!

Hon tog in mina koner och ställde dom så fint i rummet. Dom ska inte stå under snön denna vintern utan vi ska ha dom inomhus. Tränar inför Rallytävling nästa helg.



Här visar jag mina favoritleksaker just nu...det ändras ju emellanåt. Men just nu gillar små saker och leker ibland själv med dom. 

  


Av Zelvin - 21 november 2010 19:07

Igår var stormatte och jag på kurs helda dagen i Tranemo. Svenskt Hundcenter hade bjudit in Petra Bringsjö som lärde oss hur muskler och leder arbetar och ser ut. Berättade och visade oss också olika sätt att massera. Det tog hela förmiddagen.  

På eftermiddagen var det praktik. Jag fick känna på avslappningsmassage genom scanning, uppmjukning, knådning och cirklar över hela kroppen  . Sedan var jag helt utslagen.

Här tränas det för fullt....ser ni min IDA  .


Det sista vi gjorde var också att stretcha musklerna. Vi pratade om vikten att faktiskt göra det på oss hundar. Det slarvas för mycket med det över lag. Människor och hästar får både värma upp före och stretcha efter träning och det är inget konstigt med det. Våra muskler har samma behov....självklart. Jag har alltid gillat när matte klappar mig genom att dra handflatorna över kroppen lite bestämt men inte hårt. Men nu kan hon ju lite mer hur hon ska göra, och det gillar vi båda två. Vi blir såååå trötta och goa. Superbra kurs som kan rekommenderas.

    

Här är vi ganska slöa och goa allihopa.

Av Zelvin - 13 november 2010 19:01

Idag har vi varit i Svenljunga och tittat på hundutställning. Mellanmatte skulle hjälpa till och visa halvsyrrans valpar och så skulle brorsan Theo ställas ut också. Stormatte och jag tittade på och tog lite foton.

Här borstas en av valparna av Johanna innan de ska in i ringen.

Här gör Maja iordning den andra valpen innan de ska in i ringen.


Det blev ju rena släktkalaset en stund. Här är lill-Olle som ville hälsa på mig. Första gången vi träffade dom killarna....Dino och lill-Olle från Jönköping. Fina killar dom med.

Stormatte och jag vilar oss en stund. Det blev ju inte någon långpromenad som vi hade tänkt pga att det ösregnade ute. Men man blir trött av att sitta och titta också. En micropaus i allt stök och stoj som det ändå var inne i ridhuset.


Brorsan Theo och hans matte Maja i ringen. Bäst i grupp ringen.

  

  


Stormatte gick och pratade med andra hon känner och träffade bl.a Birgit. Hon skulle ställa ut sin Grand Danois "Dazling". Men hennes vän som brukar vara handler var sjuk så hon oroade sig för att själv gå in i ringen. Så mellanmatte visade henne inne i ringen istället och det gick så bra.

Full fart för att få till så vovven får ta långa fina steg. Tur matte har bra kondis!

              

De blev BIG 4. Gissa om alla blev glada.....men inte jag. Det är så jobbigt när MIN matte bryr sig om andra än MIG  . Se så glad hon ser ut!!!!

Av Zelvin - 8 november 2010 19:17

I går började jag och lillmatte Sara agility igen. Vi ska träna i ett ridhus hela vintern på söndagsmornar.....jippiiiii, då slipper vi ligga och sova så länge!! Vi är 7-8 ekipage som tränar ihop och MIN IDA  är med. Hon hoppar så fint och högt över hindren och tycker det är så roligt hon med.

Sara och jag har inte tränat på länge så detta är jätteroligt......jag älskar att hoppa och springa.

Det var kallt igår morse så det gäller att hålla värmen när man står och väntar på sin tur......lätt att skada sig annars.


 

Här står Ida med sin matte Karin.

Här ställs hindren ut så vi kan träna. Ridhuset ligger i Tosseryd och är verkligen fint. Hoppas nu allt funkar så vi kan åka dit en gång i veckan och ha roligt.


 

Det är en härlig packad sand som var skön att springa på.  Här är det full fart på ett ekipage.

Ovido - Quiz & Flashcards