mellanpudeln

Alla inlägg under april 2012

Av Zelvin - 26 april 2012 18:25



Här har vi två klipp från veckan som vart.

Var hos veterinären i Tisdags och blev nersövd!! jätte obehagligt tyckte jag att det var.. dumma tanter i vita kostymer som bara klämmer på mig och sen drogar dom mig. TUR att mellanmatte var med :)


Sen filmade hon mig när jag låg i min korg efter veterinärbesöket. Jag försöker håll mig vaken, men det går inte så bra.. ^^


Här har jag lite problem med att hålla reda på alla mina leksaker. Jäklar va grejjer jag har!!! och dom är ju bara MINA. INGEN FÅR TA MINA GREJJER! ;)



 
    

Av Zelvin - 21 april 2012 19:34

Ska ut och visa upp mig i veckan så jag har badat och ansat pälsen lite. På tisdag ska vi träffa Agnes som vill köpa sig en mellanpudel. Men innan hon ev gör det så ska hon få träffa mig.....hoppas hon gillar mig. Får väl charma henne lite ......och så är jag ju mjuk, go och len i pälsen nu och luktar gott. 

På lördag är vi många som ska åka till Ale BK och tävla i Rallylydnad. Jag och Johannan tävlar i nybörjarklassen och stormatte ska tävla med mina två dvärgpinscherkompisas i avancerad klass. Kommer att ta hela dagen då det är jättestor tävling. Imorn ska vi träna på klubben inför tävlingen och ev en kväll till i veckan. 

 


Ett roligt kort på mig och mina kompisar Tindra och Ussi......Tindra är minst och Ussi är nästa lika hög som jag. 


 

Av Zelvin - 14 april 2012 17:17

Då har stormatte och jag äntligen fått den fina titeln LP 1 då vi tävlade

på Efsborgs Brukshundsklubb idag 


Vi klarde en första placering på 167,5 p och en tredje plats utav fjorton ekipage. Hurra äntligen.....allt känns lugnt och avslappnat på tävlingsplanen numera, så det är bara att fortsätta träna in nya moment. Får se när vi ställer upp i klass 2, kanske nästa vår/sommar. 

Det finns ju en del att finslipa på bl.a att stomatte ger dubbelkommando i ställandet. Hon använder handen omedvetet, vilket hon måste sluta med, och att få en bättre linförighet. 


   


I pris fick jag ett STORT ben som jag fick gnaga på när vi kom hem.....underbart gott. Det är jag värd eller hur?



Flyttar runt benet lite och försöker verkligen få det i mindre bitar....  


 

Av Zelvin - 14 april 2012 16:40

HAMLET


2003-03-20 -- 2012-04-10


I tisdags skadades min kompis katten Hamlet så svårt att han fick avlivas. Troligtvis blivit påkörd då ryggmärgen var så pass skadad att han förlorat rörlighet och känsel från skuldror och nedåt. 




På onsdag begravdes han i vår trädgård och där är nu en plats för honom som vi har kvar så länge vi känner att det behövs. Det är så tomt efter Hamlet, ingen som skrapar på fönstret längre och vill komma in. Ingen Hamlet som kommer springade för att gå med på promenad när vi går i skogen. 

 

PRESENTATION

GÄSTBOK

HUNDKLUBBAR

RALLYLYDNAD

HUNDAKTIVITETER

BLANDAT

BLOGGAR VI FÖLJER

ARKIV

KATEGORIER

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

BESÖKSSTATESTIK


Ovido - Quiz & Flashcards