mellanpudeln

Alla inlägg under februari 2012

Av Zelvin - 17 februari 2012 17:32

NU ÄR DEN HÄR.......FILMEN JAG HAR HUVUDROLLEN I - "MISSION NOT POSSIBLE" - .....JIPPIIIIII!!

Fick förfrågan om att spela huvudrollen i en action-thriller i höstas. Och nu har den premiär här på min blogg. Kommer på biografen senare i vår. Men ni som följer min blogg får härmed VIP-visning 


Nu finns det både en bok och en film där jag har huvudrollen, nu väntar jag bara på förfrågan om en TV-serie eller dokusåpa.

Känsliga tittare varnas för skrämmande bilder. Håll i hatten nu börjar filmen:


 

Av Zelvin - 5 februari 2012 18:51

Matte har bakat godis igen och det blev så gott. Men som vanligt blev inte konsistenten som den skulle och därför svårt att få det att bli så fint som i boken. Men gott är blev det och det är huvudsaken. Så nu fyller vi en burk till med gott och nyttigt godis. Detta är små kex gjort på pumpakärnor, mjöl, olja, vatten, ost, bl.a Alltså inget kött, men ost är jättegott.   

Pappa Zlatan har varit här idag och till och med han gillade godiset, DEN KRÄSNE!! Fatta han gillar inte allt godis - hur knäppt som helst. Åhh jag fattar inte iallafall....det är väl bara att gapa och svälja   

Här har vi lagt oss så fint i min korg för att bli fotade. Var ute och gick en runda tillsammans och fick var sitt "nacklyft" av stormatte. Hon gillar inte när vi bär oss illa åt....skäller på allt och inget. Det bara blir så när pappsen är med . Men vi fatta till slut och fick så mycket godis.....sen gick vi så snällt och fint hem igen och fick mera godis. Tränade på en massa konster, och pappa Zlatan tycker det är så roligt. 


I veckan fick stormatte och jag en privat lydnadslektion av vår vän Eva. Så himla bussigt, och bra av Eva. Coachen är Helen Johansson från Svenskt Hundcenter (länk i listen) som vi tidigare har anlitat. Vi fick tips om att vilja ta apportbocken bättre och läggandet. Eva och hennes hundar tränar också apportbock, högerhandling, backa, bl.a Både lydnad och rally är det.

Mellanmatte och jag är anmälda till en Rallylydnadstävling och stormatte och jag är anmälda till en Lydnadstävling.

Så nu tränar vi på stabilitet och att inte nosa.


Igår gick stormatte och jag i vår frusna skog. Gick ut på vår stora mosse och tittade, det är häftigt, den kan vi ju bara besöka om det är fruset ute.   

Mossen håller ju på att växa igen, men det tar nog många år tills dess ändå.   

 

Här står jag iklädd min stickade fulsnygga ulltröja. Den är superbra faktiskt. Elastisk, följsam, varm och go. Inget köpt hundtäcke slår denna tröja om jag ska vara ärlig. Jag kan röra mig helt fritt och de små korta ärmarna gör att ingen snö fastnar i armhålorna, och min kropp är så torr, varm och go under. Dessutom syns jag bra mot snön med!!

Ovido - Quiz & Flashcards