mellanpudeln

Alla inlägg under september 2010

Av Zelvin - 28 september 2010 20:34

Flocken har haft möte och ältat för- och nackdelar angående min kastrering och kommit fram till att vi får ett bättre liv om jag är kastrerad. Vi vill att våra liv tillsammans ska vara positivt och enkelt. Detta är argumenten:


NACKDELAR: Är alltid på matjakt och konstant hungrig, man är aldrig ensam i köket.

FÖRDELAR: Mindre aggresiv mot andra hundar, mycket mer samarbetsvillig, nosar mycket mindre på planen när vi tränar och går promenader, sitter ofta ner och kissar, luktar inte kiss, huset är totalt fritt från matsmulor, är lite lugnare och coolare i psyket, har inte ont av att tikar kommer på besök eller att vi kan besöka tikar. Har inte testat att vara nära löptikar vad vi vet.


Ja, fördelarna är övervägande så kastrering är planerad den 4 oktober. Ingreppet blir inte heller så stort då testiklarna är väldigt små nu pga den kemiska kastreringen. Vid sövningen ska veterinären kolla tänder, öron, analsäckar mm och vaccinering göras. Gött så slipper jag vara medveten denna gången:) 

Av Zelvin - 25 september 2010 08:34

 

Idag fyller jag år och hade väl förväntat mig en godare frukost än det gamla vanliga . Stormatte har glömt min goda favvomat på jobbet....ve och fasa!!! Hur kan hon bara? Finns något viktigare att komma ihåg än min mat, kan man undra?????

Nu ska vi ut på en långpromenad för det gillar.

Av Zelvin - 18 september 2010 18:21

Borås Brukshundsklubb visade upp sina aktiviteter i Stadsparken idag. Passade på då det var ett stort jippo på stan och mycket människor. Jag visade Rallylydnad vilket inte så många känner till. Det jag tyckte bäst om var det hemlagade hundgodiset som Pettsons matte bjöd på. När jag fick smaka på det kändes det som om att jag ville göra allt.... vad som helst.....bara vi gör nå´t !!! Som tur vad hade hon receptet med sig till alla som ville ha, så matte kan göra detta godiset till mig.

  

Barn fick åka vagn som hund drog bl.a


       

Här är jag och mellanmatte. Vi tränade Rallylydnad vilket var längesedan. Men det är ju faktiskt riktigt roligt. Idag går RM i Rallylydnad i Norrtälje där Svenskt Hundcenters ekipage Karin Johansson och Spike deltar i Mästarklassen. Väntar så på att få veta hur det gått för dom.

Stormatte och jag gick en skogsrunda i eftermiddag och då passade vi på att leka med apportbocken. Jag tycker den är så rolig nu, och idag kunde jag både hålla den i några sekunder i sittande och hämta den efter att matte kastat iväg den. Det är nog så att vi klarar apportmomenten i både klass 1 och 2 hyfsat bra. Träning ger resultat som sagt var, fast det går ganska långsamt för oss. Men vi har ingen brådska....vi ska bli gamla hade vi tänkt stormatte och jag:)))

Av Zelvin - 12 september 2010 20:36

Igår förmiddag gick stormatte och jag till Elfsborgs BK och tittade på Lydnadstävling. Vi tittade på klass 1 för att jämföra ekipagen med vad vi själva kan. Och vi kan väl säga att vi är medelmåttiga om inget går helt tokigt. Sedan träffade vi en massa trevliga människor och några vovvar jag känner bla Mumma som vi lärde känna på agilityn. Mumma är en svart mellanpudeltik som är såååå mysig. En hoppetossa kan man säga. När vi var nöjda gick vi hem igen. Vi har promenadavstånd till den klubben och tänker bli medlemmar där till våren, då vi ska ta upp Rallylydnadsträningen igen.

Idag var lilla pappsen här igen för att bli klippt. Vi har så roligt nu när jag inte bryr mig så mycket om att försöka vara dominant mot honom. Vi leker istället......

tack för att mina kulor är små och tomma.....   ....livet är MYCKET roligare nu.


    

Av Zelvin - 5 september 2010 17:51

Ja, vi promenerar en hel del....och ofta går ju vår huskatt med oss. Finns så många foton på oss så matte gjorde ett litet kollage utav några.

  


Idag har vi passat Zlatan och varit och tittat på hundutställning på Marks BK. Träffade mormor, Mommo, Monica, Maja och Jessica. Fint väder och många fina hundar........Tänk att min gamla mormor blev BIS 2. Bra jobbat! -hon gillar att visa upp sig.

Ovido - Quiz & Flashcards