mellanpudeln

Alla inlägg under januari 2011

Av Zelvin - 31 januari 2011 06:53

Igår var min pappa här hos mig. Först åkte vi till agilityträningen men det var för stökig och skällig miljö för oss (och stormatte). Vi åkte till Kennelklubben istället och fick springa och leka som vi ville. Det är sååå roligt tycket vi.

Sedan åkte vi hem och fortsatte leken... 

På tal om att åka bil. Vi tycker att det ska se ut så här i bilen när vi ska åka med

- Men nej, vi får inte bestämma det                                                  
               



Här sitter vi så fint och snällt. Vi kan ju sitta bredvid varandra eller i knät på någon tycker jag. Buren!! Vem vill sitta i den??


Denna ställning och också helt ok tycker jag. Så får man sin pedikyr samtidigt.

- Gissa om det är skönt!!     

Av Zelvin - 15 januari 2011 16:11

Imorse borstades min päls och jag blev så fin. Pälsen har sparats lite och jag ser ut som en lite boll när den fluffas upp. Den ska värma min lilla kropp i kylan. Så fluffig och fin säger matte, klappar och pussar mig hela tiden.....  !!! 

  

Sedan åkte vi och träna tillsammans med ett gäng hundar och deras mattar. Har gjort det två gånger nu och det är så bra och roligt för mig och stormatte. Själva tränar vi lydnad- och rallylydnadsmoment, leker och vilar. Sedan tränar vi också tillsammans med de andra, då blir det störningsmoment vilket nog är det vi behöver träna på mest. 

Imorn blir det agility igen.....behöver hoppa och springa lite med.....ser stor ut nu tycker matte som inte vågar väga mig. Det är nog den fina fluffiga pälsen tror jag   .

Av Zelvin - 9 januari 2011 12:55

Tog lite foton idag på agilityträningen som vi är på varje söndag. Lillmatte Sara och jag springer de olika banorna så gott vi kan och så mycket lillmatte orkar. Mattarna blir väldigt fort trötta kan man säga  .


 

Lånade Idas godisbelöning så det är lätt att hoppa sista hindret.     




Ida och jag turades om att träna idag. Hon och hennes matte Karin tränar för fullt de med. Se så duktig hon är min Ida. 


 

Hoppar bra över sista hindret där belöningen väntar.....   

Av Zelvin - 6 januari 2011 14:01

Vi ger oss ut på promenader i snön. Ibland är det riktigt djup och tung snö att gå i och ibland väljer vi att åka till Kransmossen där det är plogat och lättare att gå. Jag gillar ju snön så mig spelar det ingen roll vart vi går...bara går.


   Här går vi över vår mosse i skogen.      


Kransmossen en solig vinterdag. Håller mig gärna till husse när vi är ute och går.

      

 

MUMS!!! snö är gott

     Jag har alltid någon väst eller täcke på mig så jag syns bättre i snön. Tänk att vi har en snöig vinter i år igen. Det är bra för oss hundar tycker jag  Jippiiiii....     

PRESENTATION

GÄSTBOK

HUNDKLUBBAR

RALLYLYDNAD

HUNDAKTIVITETER

BLANDAT

BLOGGAR VI FÖLJER

ARKIV

KATEGORIER

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

BESÖKSSTATESTIK


Ovido - Quiz & Flashcards