mellanpudeln

Alla inlägg under oktober 2010

Av Zelvin - 31 oktober 2010 08:01

....är vi i helgen, tjejerna och jag. Tjejerna ska på maskerad och är sååå fina, och jag har fått mig ett bad efter 4 veckor. Fick inte bada på 3 veckor efter operationen men det hann gå en vecka till innan jag blev rengjord.Gissa om det behövdes!!!

Igår blev det långpromenad med husse och matte och sedan bad och klippning. På kvällen kom Rebecka hit. Johanna och hon klädde ut sig. Det var roligt att titta på. Jösses vad dom höll på......hihihi

 

Sedan somnade jag gott i min bädd på kvällen.

 Frillan blev så fin. Pälsen på öronen har växt ut fort, så nu är jag ganska kortklippt över hela kroppen. Jättefint faktiskt  .   

JA

Av Zelvin - 23 oktober 2010 21:48

Åkte till Nossebro och Vara-Grästorps BK för att tävla i lydnadsklass 1. Tänkte höja poängen lite i att klara kommendera vid rätt tidpunkt och klara aportbocken bättre. Men i den blötan som var pga ösregn så gick det inte som vi förväntat oss. Platsläggningen var såååå otäck.....jag vile inte ligga och sedan gillade jag inte att matte gick ifrån mig. Kan inte hjälpas. Sedan skulle jag hålla i en annans äckliga aportbock igen. Nej, de gillar jag inte även om det gick lite bättre. Men hoppet satte vi idag iallafall. Matte kommenderade i rätt tid men sa fel kommando!!!! Herregud va tänker hon på.....

Vi får vara nöjda med den pöängen vi fick men det blir nog ingen mer tävling i sådan blöta. Vem blir glad av det????



Några bilder från tävlingen.

Klara för ställande under gång.

Står så fint.....och kollar in domaren medans jag väntar in matte.

        

Hoppar galant som vanligt.

Och så en liten bild på Esset som löpte och ställde upp sig så fint för mig. Men va bryr jag mig om det. Tog en rolig leksak av henne i stället. En liten plastfigur som piper första man biter lite i den. Skit kul....en sån vill jag ha  

Av Zelvin - 16 oktober 2010 19:24

NYLADDAD efter sjukskrivningen......aktivitetstorka kan man kalla denna tiden som snart är slut som tur är. Jag mår prima nu och vill inget annat än att vi ska leka och träna. Pust....men det är en vecka kvar att ta det lite lugnt.


 Matte och jag tränar lydnad och rallylydnad inomhus och det är såååååå kul, Jag vill inte sluta träna och leka....känner mig så laddad. Jag gör vad dom vill bara vi gör något. Så matte och jag ska tävla i lydnadsklass 1 på lördag den 23/10 i Nossebro. Mellanmatte var bra sugen på Rallylydnad idag när hon kom hem från Rallytävlingen hon varit och tittat på idag. Får se om vi kan hitta på något igen...hoppas det.


Katten och jag har lekt en del den sista tiden, men det är ju betydligt roligare att leka med en hund. Katten fattar inte mina lekinviter riktigt, blir så rädd när jag bjäbbar, står i lekställning och hoppar lite. Tråkig typ Hamlet.

Av Zelvin - 7 oktober 2010 22:28

Stackars husse......han mår psykiskt sämre än jag av min kastrering.  Det gör ont i hela honom och han tycker väldigt synd om mig. Undrar om detta faktiskt var nödvändigt ? -Vi killar och håller ihop här i flocken. 

  


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Av Zelvin - 4 oktober 2010 16:26

Här händer saker vill jag lova. Efter en så rolig helg med en massa kul aktiviteter och sedan rakt in i dimman!!! Idag har jag varit hos veterinären och blivit kastrerad. Sövd och opererad, känner mig nu ganska sjuk faktiskt....ont och tratt runt huvudet! Fy farao va eländigt det känns   . Vill helts inte gå för det känns så konstigt, matte får bära mig. Nu blir det lugna gatan i tre veckor så såret kan läka riktigt.

      

Av Zelvin - 3 oktober 2010 19:56

Nu har vi gjort vår debut i Lydnadstävlandet stormatte och jag. Och det gick som vi förväntade oss ungefär, ett tredje pris på 129 poäng. Vi började lydnadskurs för snart ett år sedan och har sakta men säkert tränat in momenten, både med hjälp av instruktörer på klubben och en privatlektion. Men den mesta träningen sker trots allt i trädgården och på våra promenader.

I dagens tävling fick vi höga poäng eller 0! Svart eller vitt som vanligt, bara en 6,5 poängare.

Vi gjorde varsin blunder stormatte och jag. Stormatte fixa en 0:a galant genom att ropa "HOPP" innan hon fick - onödigt annars hade vi satt en 9 där. Apportbocken tyckte jag var sååå äcklig, så den la jag fint bredvid mig - en fin 0:a till. Den tredje 0:an är läggande under gång för det kan vi inte. Roligast är trots allt domarens poäng på helhetsintrycket och komentaren där. Hon berömde oss och tycker absolut vi ska fortsätta träna. Många bra och inspirerande ord från henne - det tackar vi för.     

   Och tack alla andra medtävlande och klubbmedlemmar som uppmuntrar och stödjer  


PRESENTATION

GÄSTBOK

HUNDKLUBBAR

RALLYLYDNAD

HUNDAKTIVITETER

BLANDAT

BLOGGAR VI FÖLJER

ARKIV

KATEGORIER

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

BESÖKSSTATESTIK


Ovido - Quiz & Flashcards