mellanpudeln

Alla inlägg under juli 2011

Av Zelvin - 30 juli 2011 19:38

Jag har fått sex små korta träpinnar och en lite längre träpinne av mattes kompis Inger. Hon lär oss hur man spårar pinnar. Började med att lägga spår inomhus och att inte ta pinnarna utan bara markera för matte att jag hittat en pinne. Jag ville nämligen tugga på pinnarna när jag hittade dom, och se det var inte populärt. Ok...jag fattar, då går dom sönder och vi har inga kvar till slut.

Sedan la matte längre spår i trädgården flera gånger, och idag blev det ett spår i skogen med alla sju pinnarna och den långa pinnen ligger sist i spåret. Jag hittade alla pinnarna och markerade för matte superbra var dom låg, och tur var ju det för hon hade ju glömt var hon lagt dom!!! -Tur man har en bra näsa säger jag bara!

Jag fick iallafall supermycket beröm och fick bära den långa pinnen i munnen ända hem. Gissa om jag var stolt .......

Tack Inger Friberg för att du lärt oss detta och att din man gör pinnar till oss. 

Av Zelvin - 14 juli 2011 19:15

Här har bara husse och lillmatte semester. Stormatte jobbar en vecka till, sedan har hon en hel vecka ledigt. Då har de tänkt att åka till mellanmatte i Norge och hälsa på........och jag får inte följa med. Jag ska vara  hos pappa Zlatan istället, så de kan vara riktiga turister där och åka båt, gå in på olika ställen mm. Det kan dom inte om jag är med säger dom, och där missade vi vår chans att träffas mellanmatte och jag  


Efter semestern ska jag bara vara på mitt dagis i två veckor sedan har stormatte en vecka semester igen. Under den veckan ska jag byta dagis.....inskolning hos ett gäng som vi känner lite sedan tidigare. Det nya dagiset heter Hunddagiset Hjärtevännerna och är en daglig verksamhet för personer med utvecklingsstörning. Där arbetar man inte på samma sätt som mitt nuvarande dagis. Jag kommer att få en egen hundskötare som ansvarar för mig tillsammans med personalen. Jag får en egen ganska stor bur, men den måste jag inte vara i om jag inte vill (puh, vilken tur). Dagiset ligger intill I15 området där det finns mycket bra promenadområden. Men nu först är jag bara hemma och stormatte och jag är ute och lägger viltsår en gång i veckan tillsammans med några kompisar. Igår gjorde vi en sökruta och jag fick leta upp en av mina leksaker...kul, men att ta upp den och springa till matte med den tänker jag inte göra 

 - det får finnas gränser för vad jag ska göra.....jag hämtar grejer till mig själv bara!!

     

Av Zelvin - 2 juli 2011 22:25

Idag har jag fått gå ett långt spår med tre svårigheter i. Vatten, snäv vinkel och bloduppehåll. Detta spår är det längsta vi tränat dessutom. Jag blev trött den sista biten och tappade spåret då jag stördes av hundar som skällde en bit bort. Men matte hjäpte mig att hitta klöven, och det är ju alltid lika roligt! Men jag har fortfarande inte fått ätit upp den *morr*.


Igår kväll var mina mattar inte hemma. Dom var hos Birgit och Dazlin, min största favorittik. Och trevligt hade dom dessutom, kolla korten....och jag fick vara hemma med husse.

 

PRESENTATION

GÄSTBOK

HUNDKLUBBAR

RALLYLYDNAD

HUNDAKTIVITETER

BLANDAT

BLOGGAR VI FÖLJER

ARKIV

KATEGORIER

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

BESÖKSSTATESTIK


Ovido - Quiz & Flashcards