mellanpudeln

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Zelvin - 15 maj 2011 16:35

Då har vi tävlat i lydnadsklass 1 igen på Borås BK. Denna gången fick vi ett 2:a pris på 148,5 poäng och en 4:e placering. Vi blir sakta men säkert duktigare på detta. Några detaljer för er som är intresserade:

1. Platsliggning: Jag fick besök av en hunden som låg till vänster om mig. Tyckte det kändes lite konstigt...så jag reste mig och nosade tillbaka på den lilla hunden. Matte kom och såg till att jag la mig igen och min besökare försvann från mig. Det var inte mycket tid kvar när detta hände så domaren var snäll idag och gav oss 10 p ändå. 

2. Tandvisning: Ställde mig när domaren kom med handen och ville klappa mig på huvudet. Sedan kollade hand tänderna och klappade om mig på hals och bröst. Fick 10 p ändå. 

3. Linförigheten: Seg i början och nosade en del, matte fick säga till mig en gång och sträcka kopplet....sen så fatta jag galoppen och hängde på bra. Men som vanligt 6 p. Detta får vi träna på mer, för där missar vi många poäng. 

4. Läggande: 0 poäng....detta kan vi inte alls. Matte tänkte bara använda handtecken idag men det fattar jag inte heller!! Vi håller på att träna in detta på ett nytt sätt, men är långt ifrån färdiga där. 

5. Inkallning: Detta kan jag men idag hoppade jag in till sidan av matte...poängavdrag. 

6. Ställande: Gick några steg efter kommandot...poängavdrag.

7. Hopp över hinder: Korrekt utfört. 

8. Apportering: Gick perfekt trots att vi bara tränat på att ta en annans apportbock två gånger denna vecka. Jag har inte velat ha vilken apportbock som helst i munnen, men idag gick det bra. 

Mattes träningnerver: Hade negativa tankar hemma och ångrade att hon anmält oss och varför vi håller på med lydnad överhuvud taget. Går tom kurs nu!! Men när vi väl var på klubben och träffa alla våra kompisar så blev hon var lugn och fin igen. Träffade en medtävlande som hon jobbat ihop med för många år sedan, och vi satt och prata en lång stund. Mycket trevlig, det blir hon lugn och fin av stormatte..... 


Det är bara att träna vidare på våra små detaljer och läggandet, så når  vi målet att klara Lydnadsklass 1. 


   

PRESENTATION

GÄSTBOK

HUNDKLUBBAR

RALLYLYDNAD

HUNDAKTIVITETER

BLANDAT

BLOGGAR VI FÖLJER

ARKIV

KATEGORIER

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

BESÖKSSTATESTIK


Ovido - Quiz & Flashcards