mellanpudeln

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Zelvin - 8 maj 2011 21:02

Denna helgen har jag verkligen fått jobba med att träna Stormatte i att tävla. Vi har haft superfint väder och njutit i fulla drag. Det är det som är meningen säger hon. Stormatte känner sig inte riktigt bekväm i att tävla, så därför ville hon att vi skulle träna på det. Då passade det bra att delta i en visning och en mindre tävling som gick på söndagen. Hon har även släpat med kameran hela helgen så nu blir det en del bilder också. 

I lördags var vi på Borås Arena ett gäng, och visade Rallylydnad för de som deltog i Linnémarschen. Helt ny miljö för oss med plastgräs och läktare mm. En röst som pratade i högtalare mm. Det funkade bra för oss, och varmt blev det. Som tur var stannade vi inte så länge. Här sitter vi några stycken och väntar på vår tur. Och jag som ska träna på att ligga på filt fick göra det i värmen  .  

 


 


Stormatte och jag tar alltid en runda i skogen tidigt på morgonen när vi är lediga, och så även denna helgen. Jag gör mig bäst på bild i morgonsolen....eller vá tycker ni? 

 


Idag åkte vi till Väla kursgård som hade ordnat "Hundens dag". Vi hade anmält oss till den lilla tävlingen som Svenskt Hundcenter hade. Nybörjarklass blev det och resultatet blev uselt som vanligt. Vi tycker väl inte att Rallylydnad är så roligt längre. Men tävlingsträning blev det för stormatte, och hon lyckades hålla pulsen nere och ta det mer med ro än tidigare. Det tycker hon känns jättebra.       Ett foto på oss då jag har kontakt med stormatte.....resten av banan gick jag omkring och titta efter husse och lillmatte Sara. Jag ville verkligen att dom skulle se mig men dom var långt borta någonstans .

Detta är Ralllylydnad för mig: Att få gå en banan där det finns underbara doften och göra någon konst som stormatte vill emellanåt. Nähä....det är för långsamt....jag vill ha mera fart och fläkt kan hon fatta det. Jobba med nos och kropp mer. 


   Här llgger vi och slappar i solen. Det är så fint på Väla. 

   Det finns en liten sjö med brygga där.    Och en masa vitsippor så här i maj.


Nästa helg är det tävling igen och det i Lydnadsklass 1, Nu har vi tränat lite på att tävla och hoppas att vi kan känna oss avslappnade och bekväma med situationen då.


PRESENTATION

GÄSTBOK

HUNDKLUBBAR

RALLYLYDNAD

HUNDAKTIVITETER

BLANDAT

BLOGGAR VI FÖLJER

ARKIV

KATEGORIER

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

BESÖKSSTATESTIK


Ovido - Quiz & Flashcards