mellanpudeln

Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Zelvin - 1 maj 2011 19:50

Nu har vi varit på 4 kurstillfällen i lydnadstävling med Ditte ute på Vift. Vi får så mycket bra tips av henne, superduktig. Jag har ju aldrig tyckt det är roligt att lägga mig på kommando, jag kommer för långt från godiset då!! Så långsamma läggande kan vi inte ha om vi ska försöka få några poäng i '"Läggande under gång". Så vi har börjat träna på ett helt nytt sätt, och idag fick jag till det några gånger. Vi hade varit ute och sprungit på Kransmossen och när vi kom hem så var jag i toppform, och ville verkligen leka.  Hon trodde jag skulle vara trött, men nej...jag var på mitt värsta lekhumör. Då fick stormatte mig att tycka det är kul att göra snabba lägganden . Får se om vi får till det igen....hoppas! Vi ska tävla den 15 maj i lydnadsklass 1, och det mesta sitter bra nu utom läggandet under gång. 

Kursen har också gett oss mera verktyg att skapa bättre kontakt, vilket är det viktigaste. Jag och stormatte umgås mycket nu och vår kontakt, tillit och kärlek ökar för varje dag. 

Min underbara lilla vovve   / Stormatte


   


Läser samtidigt boken " Bra relation" av Kenth Svartberg, ett tips ifrån tidningen Brukshunden. Boken är jättebra och den faktakunskap vi läser om där kan vi praktisera direkt och koppla ihop med kursen vi går också. Jag rekommenderar boken, den är jättebra. 

 

PRESENTATION

GÄSTBOK

HUNDKLUBBAR

RALLYLYDNAD

HUNDAKTIVITETER

BLANDAT

BLOGGAR VI FÖLJER

ARKIV

KATEGORIER

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

BESÖKSSTATESTIK


Ovido - Quiz & Flashcards