mellanpudeln

Alla inlägg den 15 mars 2011

Av Zelvin - 15 mars 2011 21:01

Har varit och besökt mitt dagis ikväll. En dagisfröken och hennes två hundar var där. Jag fick gå runt och nosa och titta på alla rum och bås där hundarna vistas. Såg nästan ut som ett stall med bås på var sida mittgången. Matte berättade om mig och jag tyckte det blev lite lååååångtråkit faktiskt. La mig på golvet med frambenen i kors, vilket min nya dagisfröken tycket så lustigt ut. Dagiset ligger i ett äldre hus mellan två järnvägsspår....så tåg kommer jag att få lyssna på. 

Jag börjar på måndag med min inskolning, och ska bara vara där halva dagen. Sedan får vi se hur det går och hur inskolningen ska fortsätta. Jättespännande är det. Och jag känner en tik som är där och hon heter Berta. Vi tränar tillsammans ibland. Vi två gillar varandra iallafall...hoppas jag får vara i hennes flock. ----nu känner jag två tikar som jag gillar och heter Berta  .

  

Jag fick en lite påse av dagisfröken. I den var det flera papper om regler som gäller och så lite godis till mig:) Ja, jag får inte uppföra mig hur som helst och matte måste betala i tid och se till att jag är vaccinerad, försäkrad, frisk och kry. Dagisfröken tror att jag kommer att fixa detta för jag är van att vara bland andra hundar, vara på stan och kan vara passiv. Det ser lovande ut iallafall. Nu håller vi tummarna så att jag inte får stora hispan när dagiset är fullt med hundar. 

Ovido - Quiz & Flashcards