mellanpudeln

Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Rallyavslutning

Av Zelvin - 31 mars 2010 07:29

Godmorgon.

Denna natten har inte vart rolig.. inte rolig alls.. Jag har spytt, spytt och spytt, stackars mellanmatte har inte fått sova mycket inatt. Nu mår jag lite bättre, har inte spytt på ett tag nu. Men jag känner mig lite hängig och trött. Orkar inte riktigt lyfta på svansen ordentligt.   


Men gårdagen var mycket bättre! Då mådde jag bra och var pigg som vanligt.

Vi var på avslutningen för Rallylydnads kursen vi gått. Eller den hetter "tävlingsgruppen", bara för att vi är så bra  !! 

Det var jätte roligt och jag var jätte ivrig på att få gå en rallybana. Men jag tycker att det är lite jobbigt när jag blir bunden och lämnad när matte ska gå banvandringen. Då sitter jag och ropar på henne att hon ska komma och hämta mig.. men det verkar som om hon inte förstår vad jag menar.. konstigt.

Vi fick tårta med!! Eller.... mattarna fick tårta, jag fick ligga under bordet.

Vi som var med i tävlingsgruppen tävlade mot varandra, på den banan som vi byggde igår. Och vi blev dömmda utav Karin och Jan (ledarna för kursen), vi blev filmade också! Då blir mellanmatte nervös.. HAH!

Men det gick jätte bra trotts mellanmattes nerver, för vi fick högst poäng av alla! 98/100p, det är rekord!! Vi gjorde (matte gjorde) bara två små fel!

Vi fick ett fint dipolm och sen var jag så trött att jag somnade på golvet inne i fikarummet, då var det dax at åka hem.


Här är några bildet från Rallyträningen igår:

    Karin och Jan  

Jag och mina kurs kompisar 


Mellanmatte och jag
 

Banvandring  

  

Ida, the one and only <3

  

Titta så snyggt jag sitter!

 
 
Mio

Mio

31 mars 2010 10:34

förstår dig .. jag tycker det är så elakt nör matte lämnar mig jag förstår inte vitsen jag vill ju följa med så jag gnäller o ropar efter henne jag också!!
Stackarsd dig som är sjuk, vet hur det för för jag var oxå magsjuk förra veckan det var inget roligt.. :-(

Grattis till ett bra resultat i rallylydnad, heja på dig brorsan!

Nospuss från mig

http://luckyprince.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zelvin - 28 juli 2012 23:37


Nu ska jag sluta blogga.........men stormatte ska fortsätta blogga i en ny blogg för er som vill fortsätta följa mina bravader. Här är länk till den nya bloggen som heter Hund & Hantverk.               ...

Av Zelvin - 25 juli 2012 06:49


Går omkring här hemma och saknar min mellanmatte jättemycket. Första dagen sprang jag till hennes rum några gånger för att se om hon var där....men nej, det var hon inte. Nu har det gått en vecka sedan hon flytta till Stavanger i Norge och jag har bö...

Av Zelvin - 23 juli 2012 18:29

Tog några riktigt fina bilder på en promenad härom dagen. Vi gick runt Pickesjön här i Borås en eftermiddag. Underbart var det....   Jag har ju börjat gå i vatten och även dricka lite om jag är törstig. Det har min kompis Dimma lärt mig på våra ...

Av Zelvin - 22 juli 2012 23:19


Måste bara tipsa om en jättebra sak för oss då vi tränar Rallylydnad....en liten kortlek. Matte sitter hemma och bläddrar och läser. Lägger sedan korten på bordet och vips så har hon gjort en bana. Jättebra idé tycker vi och delar gärna med oss av de...

Av Zelvin - 14 juli 2012 14:40

Idag har jag ÄNTLIGEN fått gå ett viltspår igen.....det är alldeles för länge sedan. Spåret la matte på förmiddagen och sedan fick jag vänta i 2 timmar. Herregud vilken lååååång väntan det är för mig. Jag vet vad som väntar där ute i skogen. När vi v...

Ovido - Quiz & Flashcards