mellanpudeln

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Zelvin - 9 oktober 2011 16:51

Då har vi tävlat i lydnadsklass 1 igen stormatte och jag. Det var längesedan nu, och på vippen att det inte blev något heller. Stormatte hade ingen lust imorse när hon vaknade men ångrade sig och kände att vi behövde komma ut lite, som tur var! Det piggar liksom upp att komma ut i friska höstvädret och nosa på en massa fina vovsingar och deras avsöndringsdofter, och stormatte får prata hund med sina kompisar också. 

Vi hade som sagt var inte tränat på länge och hade som mål att stormatte skulle få vara med om en lugn och fin platsläggning så hon vågar fortsätta att tävla   . Sedan hade det varit roligt om vi fick en 1:a placering för att nå målet till LP1....men det fick vi inte. Vi fick en 2:a placering och 153 p. 


   

Platsläggningen gick superbra men att visa tänderna var lite otäckt idag. Sedan satte jag mig istället för att lägga mig på på läggandet under gång, och släppte den äckliga apportbocken som vanligt. Stormatte gav mig ett dubbelkommando i ställandet som hon inte var medveten om och fick då avdrag på det....man MÅSTE vara medveten om vad man gör, annars klarar vi inte poängen.

Det mest positiva idag var linförigheten.....det gick superbra. Inte ett enda nosande på planen trots illerdoft och andra goa dofter från vovvar som traskat omkring där innan oss. 

Här sitter hela goa gänget i det fina höstvädret....   ...och här är domaren och hans medhjälpare.

Nu ska vi inte tävla mer på länge. Vi ska bara goa oss och träna tillsammans med gänget på Upnor i Fristad som vi gjorde förra vintern. I vinter ska jag få lära mig att INTE nosa på Rallylydnadskyltar.........det ju något jag annars är jag väldigt bra på .  ( Fattar inte varför dom lärt mig ATT jag ska nosa på skyltarna då!! )

PRESENTATION

GÄSTBOK

HUNDKLUBBAR

RALLYLYDNAD

HUNDAKTIVITETER

BLANDAT

BLOGGAR VI FÖLJER

ARKIV

KATEGORIER

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

BESÖKSSTATESTIK


Ovido - Quiz & Flashcards