mellanpudeln

Alla inlägg under februari 2010

Av Zelvin - 12 februari 2010 12:51

Vilka snälla mattar jag har!!! I förrgår fick jag en hemmagjord stickad tröjja, och idag fick jag en hemma gjord leksak!   ... och den var faktiskt rolig och go att bita i.





  

Av Zelvin - 11 februari 2010 13:31

Vi kom precis tillbaka från en lång skogspromenad, jag och mellanmatte.

Jag hade på mig min snygga nya tröjja som stormatte stickat. Jag tänkte visa upp mig lite för alla tikar, men vi mötte inte en enda tik...

Sen var vi ute och lekte lite på trädgården också, men det går inte att vara ute för länge för då börjar jag frysa om tassarna!


Ikväll ska vi till Rallylydnads träningen! Jag får väll sova resten av dagen för att orka med träningen efter dessa långa skogspromenader. Det är väldigt jobbigt att springa i djup snö. Eftersom att det bara finns en liten smal stig i skogen så måste jag gå brevid stigen för att se till så att det inte kommer några faror framför matte "puuuh".   


Här är några fina bilder från idag.


   

  

Vår fina skog!

  

Av Zelvin - 9 februari 2010 20:43

Äntligen!!!

Nu har jag fått en riktigt fin och skön vintertröja som passar bra. Specialbeställd då det gäller färg och form av stormatte. (Hon är en hejare på att sticka). Jag har testat den nu och det finns full möjlighet till rörelse och passformen är perfekt. Den blågröna färgen framhäver min vita päls, mitt kön och kropp  .....detta ska väl få tikarna på fall här i mitt revir!!! Eller vá tror ni?

  


  


Av Zelvin - 6 februari 2010 17:27

Nu är jag Rallymästare......godkänd på Rallylydnadstävlingen idag. Men det var med nöd och näppe....och en snäll domare, 70 poäng, vilket är lägsta möjliga för att bli godkänd. För tävlandet gick ju faktiskt inget vidare.....jag tappar fokus som vanligt när det finns så mycket nya dofter i min väg. Mellanmatte känner sig något frustrerad  !!!!! Frågan är ju om det är så lyckat? För nu är jag uppflyttad i fortsättningsklass och där är det ju svårare lydnadsmoment som kräver högre fokus av mig. Men det är väl bara att fortsätta träna.....jag skötte mig iaf då det gäller utfall mot andra hanhundar. Lugn som en filbunke när vi är ute så här.

    VIsst är jag fin i min lilla röda?

---------------------------------------------------------------

           Så här ser det ut i min tävlingsbok.....kolla in ojämnheten i mina poäng!!! 

Poäng:

100-70 godkänt resultat som räknas för uppflyttning

3 godkända tävlingar i varje klass krävs för uppflyttning till nästa klass

69-0 ej uppflyttning

EG = ej godkänd








På kursen vi går där vi lär oss allt om att tävla i Rallylydnad så har vi i uppgift till nästa gång att skriva en kom-ihåg-lista på vad man ska ha med sig. Så här ser min lista ut. Listan är lång.....men vi saknade inget idag iaf.



STORT GRATTIS TILL MIG SJÄLV OCH MELLANMATTE......Psssst, hon kan ju inte fortsättningsskyltarna, så jag kanske slipper tävla mer,,,...hi hi

Av Zelvin - 6 februari 2010 13:47

  

Av Zelvin - 5 februari 2010 19:39

Hej på er!

Jag ville bara informera om att imorgon åker jag, mellanmatte och stormatte till Ale/Göteborg för att tävla i Rallylydnad!! Om jag blir godkännd så kommer jag att flyttas upp från "nybörjarklassen" till "fortsättningsklassen". Håll utkik imorgon eftermiddag på min blogg så kommer resultaten. Önska mig lycka till!!!   

 

 

Om jag inte blir godkännd så kan jag försöka charma och fjäska till mig ett godkännt resultat

Av Zelvin - 3 februari 2010 13:45

.. för jag kan inte kissa som jag vill!! Jag bara ramlar runt i snöhögarna när jag ska kissa.

Och idag var jag och mellan-matte ute och skottade bort snön så att vi kommer in och ut ur huset Hon försökte sätta på mig den HEMSKA nya overallen som jag hatar, och jag väääägrar att gå när jag fått på mig den. Så bara för att jag var så envis så tog hon av den igen som tur va!!

Efter vi skottat klart så fick hon för sig att vi skulle gå runnt huset till baksidan och den stora trädgården. Men visst... Det var snö upp till midjan på mellan-matte. Jag försvann i snön!! mellan-matte fick bära mig runnt huset, men det gick jag inte med på.. Jag kan ju gå själv, så svårt kan det ju inte vara lixom.. Men hon bara skrattade åt mig när jag hoppade i hennes fotspår.. det är la typiskt mattar?

Så jag fick ge mig, och mellan-matte fick bära mig istället för att all snö fastnade i min pälls och det blev kallt. Jag var ju envis och ville ha min "lilla" overall. så matte sa att jag "får skylla mig själv!"

 

Men det var värt besväret för vi fick många fina foton :)

 

Här är jag i den töntiga overallen som dom köpt till mig..

 

 

Ser ni mig????

 

    

    

 





Av Zelvin - 2 februari 2010 14:49

Idag runt lunch tiden gick jag och mellan-matte ut på en långpromenad. Hon sa ngt om "mamma" hela tiden, och jag blev helt ivrig för jag vet precis vad "mamma" betyder! Men jag såg ju aldrig mamma.. så jag förstog inte vad mellan-matte pratade om..

Men när vi gått en bra bit så kände jag igen mig!! Vi var ju påväg till stor-mattes jobb. Där har jag vart en gång förut.

När vi kom dit gick mellan-matte och stor-matte runnt i en secondhand affär och kollade på massa kläder, och jag fick följa med dem in! det luktade fruktansvärt gott där inne. Jag kunde inte sluta lukta på allt! Damerna som jobbade där inne tyckte väldigt mycket om mig, de sa att jag var jätte fin! .. men det visste jag ju redan att jag är!

När jag och mellan-matte kommit hem igen så fixade hon till en hylla i sitt sovrum... MED BARA FOTON AV MIG!!! .. jag tror att jag är hennes favorit   



Titta så snyggt det blev!

    

Ovido - Quiz & Flashcards