mellanpudeln

Alla inlägg den 4 juni 2010

Av Zelvin - 4 juni 2010 19:13

Igår kväll deltog jag i KM i Rallylydnad på Kennelklubben. Gissa om det blev en helkväll....hon var där-the one and only-Ida såklart!!! Pussade henne och då blev hon lite sur....typiskt tjejer  !  Sedan var jag i högform hela kvällen. Fint väder och snälla domare gjorde att jag inte gick därifrån helt misslyckad som sagt var. Mellanmatte och jag tävlade i fortsättningsklassen och stormatte var skrivare. En av min favvodomare dömde - Jan Johansson. Denna gången började vi tävlingen med att hälsa på domare och skrivare så det var gjort. Det blir ju så jobbigt om jag måste komma på att göra det när jag går banan!! Så nu var det mest min fantastiska nos, som jag tidigare berättat om, som ställde till det. Den ville liksom ned mot gräsmattan nästan hela tiden och mot en låda som stod utanför banan. Men som sagt var, denna snälla domare förstår hur jag har det och tog hänsyn till det denna gång, så vi kom på 6:e plats. Men stormatte säger att det ska jag vara mycket glad för...för det hade inte varit ok på en riktig tävling. Lite bilder från igår.


            

Ovido - Quiz & Flashcards