mellanpudeln

Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Nosarbete

Av Zelvin - 26 maj 2010 16:48

Sent i går kväll när jag skulle gå och lägga mig upptäckte jag något annorlunda i lillmattes rum....en grå liten sak som rörde sig snabbt....jisses vá kul!! Jag tog upp jakten med nosen direkt ch stormatte skrek  ...."EN RÅTTA"!!!! Jag fattar inget men gott luktar det....och tänker "MAT". Sedan blir det liv i luckan och jag stängs ute från detta jagande. Står bakom ett skynke som dom trodde råttan inte skulle kunna ta sig förbi. Men tji fick dom.....endast jag upptäckte att råttan smet förbi och försökte förtvivlat tala om detta, men stormatte tog undan mig så jag lugnade ner mig. Tänkte att; dom vill väl att den ska vara här då!! När jag lugnat mig och blev nedsläppt fortsatte jag mitt nosarbete och mycket riktigt, den var kvar men i ett annat rum. Jag markerde och visade tydligt att jag hittad något men mycket lugnare nu. Sedan fick dom ut den lilla matbiten och jag fick såååå mycket beröm och godis att jag kände mig riktigt stolt  . Så just nu är jag flockens favorit och dom inser att jag faktiskt gör någon nytta här. Så här ser det lilla äcklet ut, som faktisk ska vara glad för att den lever. Hade jag fått bestämma hade det hela slutat på ett annat sätt.

  

Livet är ett äventyr.....

 
 
Mio

Mio

26 maj 2010 22:01

vad duktig du är! :) undrar hur jag skulle reagera när jag ser en råtta? hmm

http://luckyprince.blogg.se

 
Ingen bild

Bärta Zicco Winette

27 maj 2010 20:22

Nästa gång kan du väl ringa oss så hjälper vi dej Zicco kan lura bort alla dina mattar se sätter vi fart Bärta är ju lite rund om magen men hon är snabb än. SÅ RING OM DU SER DEN IGEN. PS Var va katten. ds

 
Ingen bild

Mig själv

27 maj 2010 21:14

Var katten var? Det undrar jag med???? Det är mycket man ska sköta själv här i huset.

 
Susanne o Collin

Susanne o Collin

28 maj 2010 12:23

Yiiiieeeeeeeee!!!!!!!!! Vad äckligt. Hoppas verkligen ni blev av med den lilla råttan, så att hon inte bosätter sig för gott??? Duktiga Zelle som fixade det hela när katten inte var sugen.
Kram Susanne o Collin

http://www.collin.cybersite.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zelvin - 28 juli 2012 23:37


Nu ska jag sluta blogga.........men stormatte ska fortsätta blogga i en ny blogg för er som vill fortsätta följa mina bravader. Här är länk till den nya bloggen som heter Hund & Hantverk.               ...

Av Zelvin - 25 juli 2012 06:49


Går omkring här hemma och saknar min mellanmatte jättemycket. Första dagen sprang jag till hennes rum några gånger för att se om hon var där....men nej, det var hon inte. Nu har det gått en vecka sedan hon flytta till Stavanger i Norge och jag har bö...

Av Zelvin - 23 juli 2012 18:29

Tog några riktigt fina bilder på en promenad härom dagen. Vi gick runt Pickesjön här i Borås en eftermiddag. Underbart var det....   Jag har ju börjat gå i vatten och även dricka lite om jag är törstig. Det har min kompis Dimma lärt mig på våra ...

Av Zelvin - 22 juli 2012 23:19


Måste bara tipsa om en jättebra sak för oss då vi tränar Rallylydnad....en liten kortlek. Matte sitter hemma och bläddrar och läser. Lägger sedan korten på bordet och vips så har hon gjort en bana. Jättebra idé tycker vi och delar gärna med oss av de...

Av Zelvin - 14 juli 2012 14:40

Idag har jag ÄNTLIGEN fått gå ett viltspår igen.....det är alldeles för länge sedan. Spåret la matte på förmiddagen och sedan fick jag vänta i 2 timmar. Herregud vilken lååååång väntan det är för mig. Jag vet vad som väntar där ute i skogen. När vi v...

PRESENTATION

GÄSTBOK

HUNDKLUBBAR

RALLYLYDNAD

HUNDAKTIVITETER

BLANDAT

BLOGGAR VI FÖLJER

ARKIV

KATEGORIER

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

BESÖKSSTATESTIK


Ovido - Quiz & Flashcards