mellanpudeln

Direktlänk till inlägg 10 juni 2012

SM i Rallylydnad och tävlingsbarometer

Av Zelvin - 10 juni 2012 16:09

Nu finns det en hemsida för SM i Rallylydnad som äger rum den 14-16 september i Vårgårda på Tånga Hed. Jag "Stormatte" ska vara skrivare där och är så stolt och mallig över det är klart. Vi har ju varit med från allra första början här i Borås, då sporten hade sin första kurs på SÄKK. Kursledarna Karin Johansson och Jan Johansson var ju de som startade upp Rallylydnaden här i Borås och ordnade snart tävlingar.

Min roll då var att köra mellanmatte Johanna och Zelvin till och från kursen, så jag satt ju och tittade på och lärde mig givetvis samtidigt Rallylydnad. Jag fick förfrågan om jag kunde tänka mig att skriva när jag ändå var där, och det var ju kul är klart, och på den vägen är det. När Svenskt Hundcenter har haft tävlingar så har jag varit skrivare, och sedan när sporten blev officiell så gjorde jag provet som skrivare och har nu ett bevis på att jag får skriva på officiella tävlingar. Det ska bli jätteroligt att få vara med på ett SM och se alla duktiga ekipage som nu finns här i Sverige. Sporten är ju väldigt ny och många har ju inte kommit så långt i sin tävlan än att de nått upp till mästaklass. Tävlar ju själv i avanceradklassen och märker hur nivån höjs ju mer vi lär oss och att även domarna lär sig göra svårare banor. Det svåra i Rallyn för mig är att komma ihåg skyltarna nu då de är så många, och att kombinationen av skyltarna kan verkligen röra till det kognitivt sett. Har man en hund bredvid sig som inte har 100 % focus på dig som förare så tappar man lätt bort sig bland skyltarna. 

Vill bara säga att vi också har fått en sån fin hemsida på Borås BK där vi också har lagt in tävlingsbarometer med jättefina foton på ekipagen. Så här fina foton blev för Zelle och hans två olika förare. 


 

                          

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Hittade en gammal bild på ekipaget Johanna & Pia. Denna hund bodde på grannens bondgård vid vår stuga i Bua, och kom till oss några gånger varje dag för att få något att äta. Var vi inte ute så skällde hon och talade om att hon var där och att vi skulle komma ut med något att äta. Denna hund hade aldrig haft ett koppel på sig och levde mestadels sitt liv i ladugården, och kom och gick som den villle. Fördrev dagarna med att gå runt på gårdarna och kolla om det fanns någon mat helt enkelt. Ett himla bra hundliv hade hon och gammal blev hon, men är nu i himlen sedan många år.

En fin sommarbild av ett ekipage på den tiden  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zelvin - 28 juli 2012 23:37


Nu ska jag sluta blogga.........men stormatte ska fortsätta blogga i en ny blogg för er som vill fortsätta följa mina bravader. Här är länk till den nya bloggen som heter Hund & Hantverk.               ...

Av Zelvin - 25 juli 2012 06:49


Går omkring här hemma och saknar min mellanmatte jättemycket. Första dagen sprang jag till hennes rum några gånger för att se om hon var där....men nej, det var hon inte. Nu har det gått en vecka sedan hon flytta till Stavanger i Norge och jag har bö...

Av Zelvin - 23 juli 2012 18:29

Tog några riktigt fina bilder på en promenad härom dagen. Vi gick runt Pickesjön här i Borås en eftermiddag. Underbart var det....   Jag har ju börjat gå i vatten och även dricka lite om jag är törstig. Det har min kompis Dimma lärt mig på våra ...

Av Zelvin - 22 juli 2012 23:19


Måste bara tipsa om en jättebra sak för oss då vi tränar Rallylydnad....en liten kortlek. Matte sitter hemma och bläddrar och läser. Lägger sedan korten på bordet och vips så har hon gjort en bana. Jättebra idé tycker vi och delar gärna med oss av de...

Av Zelvin - 14 juli 2012 14:40

Idag har jag ÄNTLIGEN fått gå ett viltspår igen.....det är alldeles för länge sedan. Spåret la matte på förmiddagen och sedan fick jag vänta i 2 timmar. Herregud vilken lååååång väntan det är för mig. Jag vet vad som väntar där ute i skogen. När vi v...

PRESENTATION

GÄSTBOK

HUNDKLUBBAR

RALLYLYDNAD

HUNDAKTIVITETER

BLANDAT

BLOGGAR VI FÖLJER

ARKIV

KATEGORIER

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

BESÖKSSTATESTIK


Ovido - Quiz & Flashcards