mellanpudeln

Direktlänk till inlägg 18 december 2009

Snö pudel

Av Zelvin - 18 december 2009 10:53

Det är så fint ute nu med all den vita snön!

Jag och mellan-matte var ute "tidigt" (vid 10.00) på morgonen och lekte i snön. Hon kastade snö och jag fångade den i munen och åt upp den. Mumms!

Hon grävde ner min lilla boll i snön och sen skulle jag leta upp den. Det var jätte roligt! jag fick snö i hela andsiktet, jag såg nästan igenting för snön fasnade i luggen på mig.

Efter buset i snön tog matte in mig och satte mig i badkaret. Jag trodde att hon bara skulle skölja bort alla snö klumpar som sitter på benen. Men hon gav mig ett bad!!   

Det var jag inte beredd på alls...Men nu har jag ju fått mitt jul-bad iaf!


  

  


 
 
Ingen bild

Stormatte

18 december 2009 13:33

Det blir mysigt att lukta på en nytvättad vovve när man kommer hem....Nu blir du allt fin till jul!!!:-)

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

18 december 2009 22:06

Man tackar så mycket för hälsningen:-) Önskar er också en UNDERBAR Jul, med mycket bus (glöm inte bort att smöra speciellt mycket vid julbordet Zelvin! Där åker det lätt ner lite julmat då och då...) Nu får ni ha det så underbart, jättefina bilder!

Kram,

//C&L:-)

http://carolatte.webb.se

 
Mio & Ira

Mio & Ira

19 december 2009 11:59

SUPERFINA bilder din matte tagit på dig.. ja visst är de tvåbenta luriga människor ibland, när man minst väntar sig det så är det bad som gäller.. usch jag smiter så fort matte börjar stöka i badrummet för då anar jag det är bad på G .. fy bubblan!

Detsamma GOD JUL & GOTT NYTT ÅR till er!
Har ej ditt mailadress, kan jag få så kan jag mejla julkortet :)

http://luckyprince.blogg.se

 
Lena

Lena

19 december 2009 19:55

Hej!
Ja det gör ni rätt i !Så härligt att få åka till fjällen istället för att stå här och dona i köket.Vilken fin pudel och fina bilder.

Ha det så bra i fjällen och en riktigt God Jul önskar jag er!
Kram/Lena

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Tildra

Tildra

27 december 2009 21:28

Kul med snö.
Jag diggar ditt kamouflage! Bra att ha när man leker och överraskar den andre!
Kolla in på min och mattes blogg, vet ja!

Förresten: Är du en jakthund? And-siktet hi hi ha hi!
Ta inte illa upp, det var ett skämt.

http://izabel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zelvin - 28 juli 2012 23:37


Nu ska jag sluta blogga.........men stormatte ska fortsätta blogga i en ny blogg för er som vill fortsätta följa mina bravader. Här är länk till den nya bloggen som heter Hund & Hantverk.               ...

Av Zelvin - 25 juli 2012 06:49


Går omkring här hemma och saknar min mellanmatte jättemycket. Första dagen sprang jag till hennes rum några gånger för att se om hon var där....men nej, det var hon inte. Nu har det gått en vecka sedan hon flytta till Stavanger i Norge och jag har bö...

Av Zelvin - 23 juli 2012 18:29

Tog några riktigt fina bilder på en promenad härom dagen. Vi gick runt Pickesjön här i Borås en eftermiddag. Underbart var det....   Jag har ju börjat gå i vatten och även dricka lite om jag är törstig. Det har min kompis Dimma lärt mig på våra ...

Av Zelvin - 22 juli 2012 23:19


Måste bara tipsa om en jättebra sak för oss då vi tränar Rallylydnad....en liten kortlek. Matte sitter hemma och bläddrar och läser. Lägger sedan korten på bordet och vips så har hon gjort en bana. Jättebra idé tycker vi och delar gärna med oss av de...

Av Zelvin - 14 juli 2012 14:40

Idag har jag ÄNTLIGEN fått gå ett viltspår igen.....det är alldeles för länge sedan. Spåret la matte på förmiddagen och sedan fick jag vänta i 2 timmar. Herregud vilken lååååång väntan det är för mig. Jag vet vad som väntar där ute i skogen. När vi v...

Ovido - Quiz & Flashcards